One year to go!

Het aftellen is begonnen…

Vandaag – 7 september 2015 – is het nog precies 1 jaar tot de Paralympische Spelen in Rio de Janeiro 2016 beginnen! Met nog een jaar te gaan blikken we terug op de afgelopen 9 maanden (want zo lang kennen Haliegh en ik elkaar pas!), maar blikken we vooral ook vooruit op wat komen gaat.

Vorig jaar op 9 december maakten Haliegh en ik kennis met elkaar en reden we onze eerste rondjes samen op de tandem. Een krappe 3 weken later waren we op zowel de 1km als de 200m de beste vrouwen tijdens het Nederlands Kampioenschap baanwielrennen met 2 nieuwe nationale- en baanrecords. Eind januari dit jaar kreeg de verbazing de overhand toen we tijdens de Wereldbekerwedstrijden in Wales de toenmalig wereldkampioenen versloegen, met 2x goud naar huis gingen en ons kwalificeerden voor de Spelen volgend jaar. In maart pakten we zilver tijdens het WK baanwielrennen in Apeldoorn en was voor een ieder bevestigd dat wij de super combinatie vormen waar je in de sport altijd naar opzoek bent.

Na een zomer van back to basic begint vandaag het jaar van keihard werken om over een jaar optimaal voorbereid aan de Spelen te kunnen deelnemen. Dit jaar moet alles in balans zijn: de voeding, trainingen, rust, wedstrijden, gezondheid en natuurlijk de prestaties. In november zijn de eerste nationale en internationale meetmomenten met het NK baanwielrennen en de Wereldbekerwedstrijden in Manchester. Vervolgens gaan wij 10 dagen op trainingskamp naar Fuerteventura om daar te werken aan inhoud (wegtrainingskamp). In maart zullen wij afreizen naar Anadia (Portugal) voor trainingskamp om na een aantal weken direct door te reizen naar Montichiari (Italië) voor het WK baanwielrennen. Dan breekt de zomer aan waarin we gewoon doorgaan, in augustus gaan wij opnieuw voor de allerlaatste weken trainingskamp naar Anadia en vanuit daar door naar Brazilië waar het dan gaat gebeuren: RIO 2016!!!

Zo lijkt het jaar nog maar kort en eigenlijk is dat het ook. Maar wel een jaar waarin wij nog heel veel sterker kunnen worden, nog beter een team gaan vormen, hard gaan werken maar waar we ook zeker van gaan genieten. Het is iets speciaals wat je niet kunt omschrijven en wat bijzonder is om te mogen ervaren. Het zal flink afzien worden elke training opnieuw, maar van afzien word je sterker en ieder beetje pijn dat je meer kunt verdragen ga je sneller. Wij gaan maar voor 1 ding: GOUD!

Jullie hulp is nog steeds hard nodig en misschien wel harder dan ooit! Geïnspireerd geraakt door bovenstaand verhaal en wil je graag bijdragen aan onze weg naar goud? Kijk dan op www.naarrio.nl voor meer informatie over hoe je ons kunt steunen en waar je ons uiteraard ook kunt volgen!

Stichting VIPSport bestaat uit een groep zeer enthousiaste Texelse ondernemers en zij staan garant voor professionele sponsorwerving en proberen in zoveel mogelijk randzaken van de topsport te voorzien, zodat wij ons volledig kunnen focussen op het trainen en presteren. Dit zullen zij komend jaar ook blijven doen en ook zij hopen jullie hulp te ontvangen.

Mijn levensmotto is ‘Zolang je maar in jezelf blijft geloven ben je tot alles in staat’ en Haliegh en ik zijn daar het levende voorbeeld van. Komend jaar wordt een spannend jaar en door middel van blogs, Facebook, Twitter en de website zullen wij jullie meenemen op onze reis naar Rio.

Eerste stop: 28 september op Papendal, kleding passessie voor Paralympic TeamNL!
Nog 365 dagen te gaan…

Larissa Klaassen

Samen met Imke Brommer wil Larissa in 2021 meedoen aan de Paralympics in Tokyo en daar het zilveren resultaat van Rio de Janeiro omzetten in goud. De Stichting VIPsport helpt hen die droom te realiseren!

Behaalde resultaten

Paralympische Spelen Tokyo, Japan, kilometer tijdrit (1.05.291)

Wereldkampioenschap Milton Canada  1 kilometer tijdrit (1:06:984)

Wereldkampioenschap Milton Canada Tanden teamsprint gemengde ploegen

Wereldkampioenschap Apeldoorn 200 meter sprint

Wereldkampioenschap Apeldoorn 1 kilometer tijdrit (1:06:545)

Wereldbekerwedstrijd Manchester 200 meter sprint

Wereldbekerwedstrijd Manchester 1 kilometer tijdrit (1:08.34)

Healthy Ageing Tour Groningen samen met trainingsmaatje Lola Bakker

Paralympische Spelen Rio de Janeiro, Brazilië, wegtijdrit

Paralympische Spelen Rio de Janeiro, Brazilië, kilometer tijdrit (1.07.059)

Wereldkampioenschap Montichiari, Italië. 500 meter tijdrit

Wereldkampioenschap Montichiari, Italië. 1 kilometer tijdrit (1:06.095)

WK Apeldoorn - 1 kilometer sprint (1:09.505)

Baantoernooi aangepast wielrennen De Adelaar (testevent WK baan)

200m sprint Newport International Para-cycling cup 2015

1KM tijdrit Newport International Para-cycling cup 2015

Nederlands Kampioenschap Baan duur en sprint

1km tijdrit in 1.11,348 / 200m sprint was in 11,513 sec.

1km tijdrit NK baan (gemengd klassement, eerste van de vrouwen)

200m sprint NK baan

2e plaats 200m sprint NK baan

1 km tijdrit Newport International Para-cycling Cup